Updates


Event Date Summary

The current maintenance period will be extended until 6pm EST today (November 23).

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La période de maintenance en cours sera prolongée jusqu’à 18h (HNE) aujourd'hui (23 novembre).


Incident description

System Incident status Start Date End Date
Béluga Closed
Created by Pier-Luc St-Onge on

Title


Planned Outage - Arrêt planifié


Summary


A period of maintenance is planned for November 22, 2022 starting at 8:00 AM (EST) and lasting until November 23 at 4:00 PM (EST). The Béluga and Narval clusters along with their respective storage systems will not be accessible during this maintenance period.

From now until this maintenance period, only those jobs which can be completed prior to 8:00 AM on November 22 will be executed because a reservation of all the nodes will ensure that there is no running job at the moment the maintenance begins. Other jobs will remain in queue until the restoration of service of each of the clusters.

Note as well that there will be random service interruptions of the TSM storage system (nearline) on November 21. Reading data from /nearline could temporarily fail or take longer than normal to complete.

If you have any questions about this outage, please contact support@tech.alliancecan.ca.

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Une période de maintenance est prévue du 22 novembre 2022 à partir de 8h (HNE) jusqu’au 23 novembre à 16h (HNE). Les grappes Béluga et Narval, ainsi que leurs systèmes de stockage respectifs, seront inaccessibles durant cette période de maintenance.

D’ici la maintenance, seules les tâches pouvant se terminer avant le 22 novembre à 8h seront démarrées, car une réservation de tous les nœuds s’assurera qu’aucune tâche ne sera active au moment de commencer la maintenance. Les autres tâches resteront en file d’attente jusqu’au retour en service de chacune des grappes.

Veuillez noter qu’il y aura aussi quelques interruptions de service aléatoires du système de stockage TSM (nearline) le lundi 21 novembre. La lecture de données dans /nearline pourrait échouer temporairement ou prendre plus de temps qu’à la normale.

Si vous avez des questions, veuillez écrire à support@tech.alliancecan.ca.


Updated by Cristian Gergely on